Verdens enkleste og kjappeste proteinrundstykker 07.04.2016

Oppskrifter Ingen kommentarer



I morges var jeg så skrubbsulten da jeg stod opp og oppdaget til min fortvilelse at vi hadde glemt å ta ut brød fra fryseren. Jeg heiv meg derfor rundt og miksa i hop disse superlette rundstykkene på under 20 minutter! Inspirasjonen til disse rundstykkene har jeg fått fra Fitfocuse, som kjører FIT på 30 dager akkurat nå der disse er en del av matplanen. Jeg ville gjøre min vri, så her får dere den :)

Du kan fint doble oppskriften og fryse de ned. Det pleier jeg å gjøre når jeg først er i gang med baking, slik at vi bare tiner de kjapt i mikroen når vi får lyst på. Men det geniale med disse er jo at du fint kan lage de når du får lyst på ferske rundstykker uten at det tar flere timer ;)

 

Ingredienser

3 eggehviter
3 dl havregryn (kan gjøres glutenfritt med glutenfri havregryn)
3 store ss mager cottage cheese
2-3 ss gresskarkjerner
2 ts bakepulver
1 ss valgfri søtning (f.eks. fibersirup clear, honning, sukrin eller utelate søtning helt)
1 ts chiafrø, kan utelates



 

Fremgangsmåte

Bland alt sammen ved å bruke stavmikser, slik at cottage cheese'n og havregrynene blir most og du får en glatt masse. La stå og svelle i ca 10 min. Fordel ca 4 runde klatter på bakepapir på et stekebrett. Om du ønsker å lage de litt mindre, kan det hende at du får 5-6 stk ut av denne oppskriften. Strø gjerne litt gresskarkjerner på toppen.

Stekes på 200 gr i ca 10-15 min.

La de avkjøles litt på rist før du nyter de med favorittpålegget ditt :)

 



 

 

Håper det smaker!


Lena-Marie :))

 


EMNER:
#proteinrundstykker #rundstykker #mammahverdagen #oppskrift

 


Skriv en ny kommentar

hits