Verdens enkleste og kjappeste proteinrundstykker 07.04.2016

Oppskrifter Ingen kommentarer



I morges var jeg s skrubbsulten da jeg stod opp og oppdaget til min fortvilelse at vi hadde glemt ta ut brd fra fryseren. Jeg heiv meg derfor rundt og miksa i hop disse superlette rundstykkene p under 20 minutter! Inspirasjonen til disse rundstykkene har jeg ftt fra Fitfocuse, som kjrer FIT p 30 dager akkurat n der disse er en del av matplanen. Jeg ville gjre min vri, s her fr dere den :)

Du kan fint doble oppskriften og fryse de ned. Det pleier jeg gjre nr jeg frst er i gang med baking, slik at vi bare tiner de kjapt i mikroen nr vi fr lyst p. Men det geniale med disse er jo at du fint kan lage de nr du fr lyst p ferske rundstykker uten at det tar flere timer ;)

 

Ingredienser

3 eggehviter
3 dl havregryn (kan gjres glutenfritt med glutenfri havregryn)
3 store ss mager cottage cheese
2-3 ss gresskarkjerner
2 ts bakepulver
1 ss valgfri stning (f.eks. fibersirup clear, honning, sukrin eller utelate stning helt)
1 ts chiafr, kan utelates



 

Fremgangsmte

Bland alt sammen ved bruke stavmikser, slik at cottage cheese'n og havregrynene blir most og du fr en glatt masse. La st og svelle i ca 10 min. Fordel ca 4 runde klatter p bakepapir p et stekebrett. Om du nsker lage de litt mindre, kan det hende at du fr 5-6 stk ut av denne oppskriften. Str gjerne litt gresskarkjerner p toppen.

Stekes p 200 gr i ca 10-15 min.

La de avkjles litt p rist fr du nyter de med favorittplegget ditt :)

 



 

 

Hper det smaker!


Lena-Marie :))

 


EMNER:
#proteinrundstykker #rundstykker #mammahverdagen #oppskrift

 


Skriv en ny kommentar

hits