Hvordan f tid til trening som smbarnsmor? 30.09.2015

Aktiviteter Ingen kommentarer

Dette sprsmlet gr igjen flere steder og jeg vil gjerne dele mine beste tips for f hverdagen til g opp nr man har barn.Jeg kan bare snakke for meg selv i denne saken og hva som funker best for meg, men det kan jo hende at flere kan benytte seg av mine sm tips i hverdagen!

  1. St opp fr barna og tren i 20-30 minutter. Dette innebrer for min del at jeg m opp kl.5.15 dersom jeg skal rekke dusje ogs fr jentene mine vkner. Huff, det er tidlig! tenker du nok! Og det gjorde jeg ogs de frste gangene. Men n er det ikke like ille nr klokka ringer, fordi jeg har bestemt meg dagen fr at jeg har lyst trene. Da er det bare hive p seg treningsklr og g ned i kjellerstua, sette p musikken og komme i gang :)

  2. Finn en treningsform du syns er gy! Jeg har oppdaget Tabata for en stund siden og elsker det :) Du kan finne mange gode velser p Fitfocuse sin blogg under kategorien "Trening". Det beste av alt er at det er hy intensitet og jeg kan gjre det stort sett hvor som helst. Man trenger ikke s mye, men en form for vekt kan vre kjekt og en treningsmatte. Ellers bruker man sin egen kropp i de fleste velsene.

  3. Litt trening er bedre enn ingen trening. Dette mottoet lever jeg etter, fordi noen ganger er ukene s hektiske at jeg ikke rekker alt jeg egentlig hadde lyst til. I gr fikk jeg f.eks. kun trent Tabata i 12 minutter (svetten rant, s jeg flte jo at jeg hadde trent), mens idag vkna yngste datteren min kl.05.25, akkurat i det jeg skulle kle p meg treningstyet. Da ble det ikke tid til trening, s fr heller prve igjen ikveld eller imorgen tidlig. Snn er det bare vre smbarnsmor! Man rekker ikke alt - alltid! :)

  4. Vr aktiv med barna dine nr du kan. De kan sykle, du kan lpe - dere kan g tur i skog og mark, leke "har'n/sisten" eller hoppe med tau, strikk eller lage paradis ute. Masse gy man kan finne p som ikke ndvendigvis er hard trening, men man fr iallefall bevegd seg noe!



Lena-Marie :))


Skriv en ny kommentar

hits